Riksja Kids wordt Riksja Family

Foto: Riksja Family

Reisorganisatie Riksja Travel heeft besloten de naam van het zusterlabel ‘Riksja Kids’ te wijzigen naar ‘Riksja Family’. De organisatie wil zich met de naamswijziging duidelijker positioneren in de reismarkt.

De keuze voor de naamswijziging komt voort uit diverse signalen uit de markt, licht Riksja Travels brandstrateeg Sofia Otten toe. “We zien de laatste jaren een exponentiële stijging in reizen met kinderen. Zowel gezinnen met kleine kinderen als families met pubers reizen steeds meer en verder, vooral buiten Europa. Ook gaan steeds vaker de grootouders met het gezin mee op verre reis.”

De nieuwe naam sluit beter aan bij deze trends, maar dat is niet de enige reden voor de reisorganisatie om tot naamswijziging over te gaan. Uit eigen onderzoek is gebleken dat de term ‘Kids’ vooral bij potentiële klanten de associatie wekt dat het bedrijf alleen reizen aanbiedt voor families met kinderen onder de acht jaar oud. “Een gemiste kans”, aldus Otten. “Ons merk is juist gericht op gezinnen met kinderen van alle leeftijden en ons productaanbod is daar dan ook volledig op toegespitst. We bieden tailor made reizen aan voor gezinnen met kinderen van nul tot achttien jaar. Uit het onderzoek blijkt dat reizende ouders met kinderen van alle leeftijden zichzelf het meest herkennen in de naam ‘Riksja Family’.”

Met de wijziging veranderen de twaalf bijbehorende bestemmingssites ook van naam. Zo is ‘Thailand Kids’ vanaf vandaag te vinden onder ‘Riksja Family Thailand’.

Kijk voor meer informatie op Riksjafamily.nl.